Suprise

En kär vän till mig (nämner inga namn... NATHALIE) är inget direkt fan av min musiksmak. Hon brukar varje gång jag sätter på en låt som jag gillar, byta mitt i eller ganska snabbt dra en långsam, hög suck. Jag tycker faktiskt det är ganska kul! Det är charmen med henne. (Hoppas du inte tar illa upp fishue!)

Jag lyssnar mycket på texterna och tycker det är ganska tråkigt med musik som bara är för att den ska. Sen finns det låtar som inte behöver handla om särskilt mycket och ibland behövs inga ord alls, eller så finns det något annat intressant i musiken som en svängig melodi! (haha herregud, där kom 100 åringen i mig fram!)
Hatar tex. musik som "ditaniditan Cotton eyed Joe", och "This is the rhythm of the night" och sån skit.

Nu har jag iaf en ny favorit, Plura och Eldkvarn, haha. Det trodde ni väl aldrig mamma och Sara?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Å äntligen börjar du förstå vad musik handlar om, ha, ha!!! Visst är både texterna och Pluras/Eldkvarns musik underbara. Du kanske vill följa med mig och kolla in dem när de kommer i januari :) puss puss, hoppas parfymen funkade på dig...

2010-12-09 @ 14:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0